A www.parker.hu, www.waterman.hu, www.rotring.hu (továbbiakban PWR honlapok) oldalak használatával Ön elfogadja az itt felsorolt feltételeket. Kérjük, amennyiben nem ért egyet a feltételekkel, ne nyissa meg weboldalainkat!
Szerzői jog
A Parker & Waterman & Rotring Kft. (továbbiakban: PWR) weboldalai, az azon található minden
képi és szöveges tartalom, illetve azok elrendezése szerzői jogi, illetve védjegyoltalom alatt
állnak, azok bármilyen formában történő felhasználása a személyes használatot meghaladó
mértékben kizárólag PWR kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges.
Az PWR weboldalain megjelenő információk, adatok, feltételek kizárólag tájékoztatásul szolgálnak, azok teljességéért, pontosságáért a PWR felelősséget nem vállal. Az oldalakon található tartalmakért, linkekért, képekért és adatokért felelősséget a PWR nem vállal. Az PWR nem tartozik felelősséggel azokért az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a weboldalak használatából, azok használatra képtelen állapotából, nem megfelelő működéséből, üzemzavarából, az adatok bárki által történő illetéktelen megváltoztatásából keletkeznek, illetve amelyek az információtovábbítási késedelemből, számítógépes vírusból, vonal- vagy rendszerhibából, vagy más hasonló okból származnak. Vásárlóink (a Fogyasztóvédelmi Törvény hatálya alá tartozók) a termék kézhezvételét követően 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhatnak a vásárlástól, de a termék visszajuttatásának költsége vevőinket terhelik. A vételárat cégünk 30 napon belül visszautalja a vevő bankszámla számára. Ez nem vonatkozik a gravírozott, speciálisan az adott vevő számára beszerzett termékekre, ott sajnos nincs mód az elállásra.
Az alábbi Általános Vásárlási Feltételek (a továbbiakban ÁVF) érvényesek a
www.parker.hu, www.waterman.hu, www.rotring.hu, www.golyostoll.hu honlapokon, illetve a
Parker & Waterman & Rotring Kft-től telefonon történő megrendelés esetén, és ezen feltételek az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVII. Törvény 5.§ (1) bekezdése szerinti általános
szerződési feltételeknek minősülnek.
Társaságunk fenntartja a jogot az ÁVF rendelkezéseinek módosítására, ezért kérjük, minden vásárlás
előtt olvassa el a honlapon közölt feltételeket. Módosítás esetén a honlapon vagy telefonon leadott
megrendelésekre a megrendelés leadásának napján érvényben lévő ÁVF rendelkezései érvényesek.
Megrendelés, a szerződés létrejötte
Az Online vásárlás nincs előzetes regisztrációhoz kötve,
így a szolgáltatás korlátozás nélkül minden látogató számára elérhető. A vásárlás létrejöttéhez azonban
szükséges az ön személyes adatainak megadása. A PWR honlapokon
megtekintheti és megrendelheti aktuálisan megvásárolható termékeinket. A Kosárba illetve
Megvásárolom gombbal beteheti a kívánt árut a Kosárba.
A kosár arra szolgál, hogy itt gyűjtse a megrendelni kívánt termékeket és láthatja, mennyi a
várható összes költsége. A kosárból véglegesítheti a megrendelését a Megrendelés véglegesítése gombbal.
Ekkor regisztrálhat rendszerünkben, vagy regisztráció nélkül is vásárolhat.
A rendszerünk egy automatikus e-mailt küld nekünk rendelési szándékáról.
Ezt az e-mailt a vásárló is megkapja, nyugtázva a rendelését, illetve annak érdekében, hogy még
egyszer ellenőrizhesse azokat az adatokat, amelyeket mi is megkaptunk.
Amennyiben a visszaigazolás a vásárló megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 3 munkanapon
belül nem érkezik meg a vásárlóhoz, a vásárló mentesül ajánlati kötöttsége alól.
A PWR honlapokon történt elektronikus megrendelés feladásával még nem keletkezik szerződés a vásárló,
illetve a Parker & Waterman & Rotring Kft között. Minden vásárlót további elektronikus levélben
megkeresünk, vagy telefonon visszahívunk a megrendelést követően. A pontos adatok felvétele
azért szükségszerű és elkerülhetetlen, mert ezek alapján tudjuk azonosítani megrendelésüket,
megállapítani kedvezményeik mértékét, és természetesen csak pontos címük ismeretében tudjuk a
termékeket futárszolgálatunkkal házhoz szállítani. A megrendelés szóbeli, telefonos, vagy
elektronikus személyes visszaigazolást követő megerősítéssel minősül csak valós vásárlásnak.
Érdeklődni a 06 (88) 326 045-es telefonszámon lehet, ahol 9-16 óra között a rendelésekkel
kapcsolatos kérdésekre az ügyfélszolgálat munkatársai válaszolnak. A szerződés telefonos megrendelés
esetén a megrendeléskor, internetes megrendelés esetén a megrendelés visszaigazolásakor jön létre,
a teljesítés időpontja pedig telefonos megrendelés vagy online vásárlás esetén a termék vásárló
által történő átvétele.
A termékeinkre vonatkozó szerződés megkötésének nyelve kizárólag a magyar nyelv.
A fentiek alapján létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a szerződéseket iktatjuk,
a szerződések utóbb hozzáférhetőek.
Internetes oldalainkon a rendelés feladásakor lehetőséget biztosítunk a személyes adatok
módosítására.
Árak
A honlapon megadott eladási árak forintban szerepelnek, és tartalmazzák a 27% általános forgalmi
adót. A honlapunkon és telefonon megrendelt termékek házhoz szállításának díja minden esetben az
egyes termékekre vonatkozó és a vásárló által igénybe vehető szállítás típusától függ, mely tételt az
eladási ár nem tartalmazza. Ennek pontos összegéről a megrendeléskor, illetve a telefonos
visszahíváskor vagy elektronikus levélben adunk tájékozatást.
A mindenkkori szállítási díjakat, a megrendelés súlyától és értékétől függően állapítjuk meg.
A pontos szállítási költségről a megrendelés visszaigazolásakor kap tájékoztatást a vásárló.
A webáruházunkban kínált termékek műszaki és más paramétereinek, adatainak, árainak stb. helyessége
érdekében mindenesetben a legnagyobb gondossággal járunk el, de ezekért felelősséget nem vállalunk.
Amennyiben minden gondosságunk ellenére hibás ár került a webáruházba, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen
eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os vagy 1 Ft-os árra, akkor nem vagyunk
kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánljuk a helyes áron történő szállítást,
vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.
A webáruházban megjelenő termékekről közölt fotók, valamint műszaki leírások esetenként pontatlanok
lehetnek, hivatalos adatokat az adott termék gyártójának weboldalán talál.
Kiszállítás
A termék házhoz szállítása esetén a szállítási díjról a vásárló minden esetben a szerződés megkötését megelőzően kap tájékoztatást.
A megrendelt termékeket - amennyiben azok raktáron vannak - a szerződéskötés időpontjától számított 7 napon belül kiszállítjuk. Nagy kereslet esetén előfordulhat, hogy egyes termékekből hiány keletkezik, ilyen esetekben a szállítási határidő hosszabb lehet. Erről a szerződéskötéskor tájékoztatjuk a vásárlót. A leszállított termékért az eladási árat és a szállítási díjat előre átutalással vagy személyesen a futárnál kell megfizetni. A vásárló részére elkészített - tipikusan, de nem kizárólag - gravírozott vagy egyéb módon megszemélyesített termék árát kizárólag előre utalással lehet kiegyenlíteni.
A küldemény átvételekor a kézbesítő jelenlétében ellenőrizze a csomag sértetlenségét! Sérült csomagot ne vegyen át! A számlát és a termékhez kapcsolódó használati útmutatót, esetleg jótállási jegyet, egyéb információs anyagot a csomagban mellékeljük.
Magyarországi címekre
A termékeket a Magyar Posta Business Pack szolgáltatása szállítja ki a vásárlóink által megadott
címre. Kérjük, rendelésénél adjon telefonos elérhetőséget, hogy a szállító adott esetben felvehesse
Önnel a kapcsolatot, a szállítás pontos lebonyolítása érdekében! A Business Pack szolgáltatás a
feladást követően a másnapi szállítást garantálja, ennek ára előre átutalásos fizetés esetén
1800.- Ft, utánvételes fizetés esetén +500.- Ft.
Szlovákiai címekre
Azok a vevőink, akik közösségi adószámmal rendelkeznek, az 1992. évi LXXIV törvény 29/A. § és
a 77/388/EU alapján nettó összegben fizethetik számlájukat.
Az adó megfizetésére és elszámolására Szlovákiában kötelesek.
Az utánvétel nem választható.
Átutalásos fizetésnél e-mailban megírjuk a pontos utalandó összeget és annak beérkezése után
(kb: 2 munkanap) 3 munkanapon belül megkapja a csomagot.
Értéktől és mennyiségtől függetlenül minden esetben a GLS szállítja, melynek pontos díja a megrendelés visszaigazolásakor kerül megállapításra.
Kérjük, rendelésénél adjon telefonos elérhetőséget, hogy a szállító adott esetben felvehesse Önnel a kapcsolatot, a szállítás pontos lebonyolítása érdekében!
A GLS munkanapokon 7-20 óra között ügyfélszolgálatot tart fenn, hol érdeklődhetnek csomagjaikkal kapcsolatban
(+36 1 371 21 60 vagy +421 45 52 42 519), illetve a https://www.gls-hungary.com/kereses.html vagy a https://www.gls-slovakia.sk honlapon bármikor.
Más európai címekre:
+1 munkanap.
Azok az Európai Uniós vevőink akik közösségi adószámmal rendelkeznek, az 1992. évi LXXIV törvény 29/A. § és a 77/388/EU alapján nettó összegben fizethetik számlájukat.
Az adó megfizetésére saját országukban kötelesek, illetve azt ott számolhatják el.
Továbbiakról érdeklődjön a parker@parker.hu email címen!
Elállási jog
A honlapon illetve telefonon keresztül történt vásárlás esetén a vásárló az áru átvételét követő
14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől. Boltjainkban történő átvétel esetén nincs
lehetőség elállásra.
A vásárló részére elkészített - tipikusan, de nem kizárólag - gravírozott vagy egyéb módon
megszemélyesített termék esetében elállásra nincs lehetőség. Amennyiben nem biztos a termék
megfelelőségében, ügyfélszolgálatunkon azt kipróbálhatja, illetve a megszemélyesítést ne rendelje
meg.
A vásárolt áru mellé a vásárló minden esetben kap a 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet 3.§-ában
megjelöltek szerinti írásos tájékoztatót. Amennyiben nem kapja meg, a vevő haladéktalanul
köteles azt társaságunk ügyfélszolgálatának telefonon vagy e-mail-ben jelezni, hogy részére azt
megküldhessük. Amennyiben társaságunk ennek ellenére ezt nem pótolja, úgy az elállási jog az áru
átvételének napjától számított 3 hónapon belül gyakorolható. Ha a tájékoztatásra három hónapon
belül mégis sor kerül, az elállásra nyitva álló határidő attól a naptól kezdődik, amikor a
tájékoztatót a vásárló ténylegesen kézhez kapta.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vásárló
a határidő lejárta előtt elküldi.
Elállás esetén a kifizetett vételár az elállási nyilatkozat eladó általi kézhezvételét követő
30 napon belül visszatérítésre kerül. A vételáron felüli költségeket (szállítási díj), és az
elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket a
vásárló köteles viselni.
Az elállási jog gyakorlása csak eredeti állapotának megfelelő, sértetlen (kiegészítőkkel,
használati utasítással ellátott áru az eredeti csomagolásban visszaküldve), ellenkező esetben
jogunkban áll az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárunk megtérítését követelni.
Kérjük, hogy amennyiben a termék nem nyerte el tetszését és vissza kívánja küldeni, a termék
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértéken felül ne használja a terméket,
ugyanis a használatból eredő értékcsökkenést szükséges megtéríteni részünkre.
Amennyiben a kiszállított termék nem nyeri el a vásárló tetszését, a kiszállítást követő
14 napon belül visszaküldheti a számlával együtt címünkre: 8200 Veszprém, Rákóczi u. 1. Kérjük,
az árut ne utánvéttel adja fel, mert az ilyen módon visszaküldött csomagokat nem áll módunkban
átvenni. Az áru ellenértékét banki átutalással vagy postai úton utaljuk vissza. A termékek
esetleges cseréjét, alkatrészek pótlását postai úton illetve futárszolgálattal bonyolítjuk.
Kérjük, ilyen igénye esetén forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a már fentebb említett elérhetőségeken.
Szavatosság és jótállás
Termékeinkre a jogszabályokban meghatározott 1 év szavatosságot, illetve jótállást vállalunk.
Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy termékeink megvásárlása a hatályos jogi szabályozás
értelmében fogyasztói szerződésnek minősül. A hatályos jogszabályok alapján vásárlóinkat a
következő jogok illetik meg.
A szavatossági és jótállási jogról
A szavatossági jog alapján a szavatosság kötelezettje (Kötelezett) felelősséget vállal azért,
hogy teljesítéskor hibátlan terméket ad át a vevőnek, tehát a terméknek nincs olyan hibája, amely
csak később fog kiderülni. Hibáról beszélünk abban az esetben, ha a termék mennyiségi vagy
minőségi szempontból hibás.
A hiba okának a a termék használatakor kell fennállnia, a vásárlónak kell bizonyítania, hogy
- már teljesítéskor megvolt a hiba oka
- teljesítéskor nem lehetett észlelni
- vétlen a hiba bekövetkezésében
Vélelmezett, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés
időpontjában megvolt, kivéve, ha ez az áru természetével vagy a hiba jellegével
összeegyeztethetetlen.
A kötelezett mentesül a szavatosság alapján fennálló kötelezettségei alól, ha a hibát a vásárló a
szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy ha a hibát a vásárlónak a szerződéskötés időpontjában
ismernie kellett.
A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles
kifogását a kötelezettel közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást
kellő időben közöltnek kell tekinteni. A vásárló a teljesítés időpontjától számított kétéves
elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét, azonban használt termékeknél, az
elévülési idő egy év (elévülési határidő), kivéve leértékelt, akciós termékek. Az elévülési
határidő a teljesítéskor kezdődik.
Abban az esetben, ha a jogosult igényét azért nem tudja érvényesíteni a bíróság előtt keresettel
az elévülési időn belül, mert a hiba - bár az oka már megvolt a teljesítéskor - csak később
jelentkezett, vagy menthető okból nem volt abban a helyzetben, hogy igényét érvényesítse
(pl. betegség), a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától
számított három év (jogvesztő határidő).
A szavatossági jog alapján a vásárló javításra, cserére jogosult. A szavatossági igények közül a
vásárló választhat.
Az árleszállítást vagy az elállást akkor választhatja a jogosult:
- ha sem kijavítást, sem kicserélést nem kérhet (ennek teljesítése lehetetlen, vagy a kötelezett részére a másik választható szavatossági igény teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel jár), vagy
- ha a kijavítás vagy kicserélés szavatossági jogként ugyan érvényesíthető lenne
- de ezt a kötelezett nem vállalta,
- a kötelezett vállalja ugyan, de nem végzi el, vagy
- a kötelezett vállalja, de nem tudja - a dolog tulajdonságaira és rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül elvégezni.
A jótállás (más néven garancia) azt jelenti, hogy a kötelezett „garantálja”, hogy a szolgáltatott
dolog bizonyos időtartamon belül kifogástalanul fog működni. Ez alatt az időtartam alatt a
kötelezett a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés
után keletkezett (például azért, mert a vásárló nem rendeltetésszerűen használta a szolgáltatott
dolgot).
Azon termékek esetében, amelyeknél az eladónak jótállási kötelezettsége van, minden esetben a
termékekhez mellékelt jótállási nyilatkozat tartalmazza a jótállás kötelezettjének nevét és címét,
a jótállás tartalmát, időtartamát, területi hatályát, és a belőle eredő jogok érvényesítésének
módját; illetve utalást arra, hogy a jótállás a fogyasztónak a törvényből eredő jogait nem érinti.
Szavatossági és jótállási igények intézése
A nálunk vásárolt termékeket minden esetben használati útmutatóval, jótállás esetén jótállási
jeggyel látjuk el.
Amennyiben termékeinkkel kapcsolatban szavatossági vagy jótállási jogát kívánja érvényesíteni,
akkor azt a vételár megfizetését igazoló bizonylat (vagy annak másolata) bemutatásával tudja
megtenni.
A vásárló panaszaival az ügyfélszolgálatunkhoz fordulhat a tenzi@parker.hu e-mail címen, a
+36-70/339-5002 telefonszámon vagy a 8200 Veszprém, Major u. 16. címen.
Amennyiben a vásárló igényének teljesíthetőségéről a kötelezett annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.
Felhívjuk figyelmét, hogy az általunk forgalmazott termékek központi szervize külföldön (EU)
található, így a termékek javítása több hónapot is igénybe vehet. Társaságunk a javításra szoruló
termékeket egy héten belül továbbítja, de a szerviz működésére ráhatásunk nincs. Nekünk, mint a
kötelezettnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezzük. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell
tüntetni a vásárló nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének
idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
Ügyfélszolgálat
H-8200 Veszprém, Major u. 16.
Mobil: +36 (70) 339 5002